Snajper PL
duzy_rysiek - 06-26-2007 12:01
Czy Polacy umiej? robi? dobre gry? Chyba tak, cho? kiedy spojrz? na taki produkt, jakim jest Snajper, to zaczynam mie? co do tego powa?ne w?tpliwo?ci. Snajper to najnowsza gra Mirage Interactive wydana przez Ceneg?. Tytu? sugeruje, ?e mo?emy mie? do czynienia z ciekaw? gr?, niestety pozory bardzo cz?sto myl?...
Na pocz?tku mo?na stwierdzi?, ?e gra nie posiada absolutnie ?adnej fabu?y. A ju? na pewno nie takiej, w której wiadomo by?oby, o co tak naprawd? chodzi. Na pocz?tku mamy do wykonania zadanie polegaj?ce na zlikwidowaniu pewnego go?cia. Misja si? udaje, jednak w drodze powrotnej nasz bohater zostaje z?apany i osadzony w wi?zieniu. Potem jest jeszcze gorzej. Nie wiemy kim jeste?my, nie wiemy dok?d zmierzamy - musimy po prostu strzela? do wszystkiego, co si? rusza i samemu nie da? si? zabi?.
Autorzy dali nam mo?liwo?? korzystania ze sporego arsena?u broni. Pocz?wszy od policyjnej pa?ki (która w?a?ciwie nie jest wcale przydatna, bo prawie ka?dy przeciwnik dysponuje broni? paln?), poprzez dwa modela pistoletów, strzelb?, karabinki szturmowe, a? do snajperki. W sumie mamy 10 rodzajów plus granaty. Niestety nie zauwa?y?em zbyt wielkich ró?ni? w skuteczno?ci wszystkich tych broni. To, ?e pistoletem mo?na zabi? przeciwnika stoj?cego na dachu po drugiej stronie planszy jeszcze mo?na by?oby przebole?, ale ?e ten sam manewr mo?na wykona? strzelb? strzelaj?c? ?rutem - to ju? gruba przesada. W instrukcji mo?emy przeczyta?, ?e bronie posiadaj? alternatywny tryb strza?u. W praktyce jednak sprowadza si? wy??cznie do nie daj?cych ?adnych efektów latareczek, za? w snajperce mamy w ten sposób w??czenie lunety.
Ka?da bro? ma w?a?ciwie tak? sam? skuteczno??. Kaliber w tym przypadku nie ma praktycznie ?adnego znaczenia. Wyj?tkiem jest tutaj strzelba, dzi?ki której przeciwnika mo?emy po?o?y? jednym strza?em (o ile stoimy bardzo blisko niego).
Wrogowie w grze nie grzesz? inteligencj?. Owszem, potrafi? biega?, kuca? i chowa? si? za ?ciany lub elementy otoczenia, jednak je?li stoj? odwróceni do nas plecami, to mo?emy praktycznie niezauwa?eni podej?? tak blisko, jak tylko zechcemy, i otworzy? ogie?.
Autorzy zapatrzyli si? chyba na gry RPG, bo wprowadzili do Snajpera element z tego gatunku: nabywanie do?wiadczenia w miar? post?pów. Im d?u?ej korzystamy z danej broni, tym ro?nie nam wspó?czynnik znajomo?ci obs?ugi. Po ka?dym kolejnym poziomie do?wiadczenia otrzymujemy kilka punktów, które mo?emy rozdzieli? na wspomniane wspó?czynniki obeznania z broni?, a tak?e na zwi?kszenie maksymalnego zdrowia, wytrzyma?o?ci czy te? si?y. Mo?na powiedzie?, ?e ma to odzwierciedlenie w samej grze, jednak niezbyt znacz?ce.
Jak to bywa w walce, nasz bohater otrzymuje obra?enia i traci energi?. By j? uzupe?ni?, autorzy przygotowali nam ca?? gam? po?ywienia i apteczek. Motyw wykorzystania po?ywienia w charakterze apteczek by? ju? w niejednej grze – tu mo?emy znale?? jab?ka, mi?so, kurczaki, a tak?e alkohole, adrenalin?, znieczulenie (chroni nas czasowo przed ranami, cho? w do?? niewielkim stopniu). Nale?y jednak uwa?a?, bo alkohole (piwo i wódka), oprócz uzupe?niania energii, maj? tak?e skutek uboczny w postaci zamroczenia alkoholowego (ekran nam wtedy p?ywa).
Linki
http://rapidshare.com/files/37766833/sniper.part1.rar
http://rapidshare.com/files/37806634/sniper.part2.rar
http://rapidshare.com/files/37824412/sniper.part3.rar
http://rapidshare.com/files/37837351/sniper.part4.rar
http://rapidshare.com/files/37847322/sniper.part5.rar
http://rapidshare.com/files/37855475/sniper.part6.rar
http://rapidshare.com/files/37856227/sniper.part7.rar
imported_Konopnicka - 07-16-2007 10:11
no gierka akurat na popraw? mojego samopoczucia, dziekuwa !!
A moze tak jeszcze warn na poprawe samopoczucia za pisanie postów nic nie wnosz?cych?
_postmarjac_84
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmarucha.opx.pl